Saturday, February 18, 2012

Tipu Sana Sini

Sekilas ikan di lautan, ku sudah tahu jantan betina nya. Ahahaaa... siap guna peribahasa lagi kan? Yer lah, bukan kita guna nie. Owhhh.. okay! Orang cakap menipu ni ada pelbagai kategori. Antara nya, tipu sunat dan tipu wajib. Macam-macam hal manusia ni kan? Padahal, dah nama nya MENIPU semua salah di mata Allah.

Setelah pelbagai penipuan yang berlaku tiba-tiba ada lagi yang lebih besar dari itu! Dan dalam banyak-banyak penipuan, penipuan yang PALING BESAR adalah bila kita menipu diri sendiri. Kadang- kadang kita terpaksa mengiyakan yang tidak benar dan menidakkan yang benar. Phewwww2.. berpeluh sampai ke hidung kalau cakap pasal tipu menipu ni.



Tapi serious hell, menipu diri sendiri adalah penipuan PALING BESAR. Makan dalam wei bila kita menipu diri sendiri ni. Bukan sengaja nak menipu diri sendiri, tapi demi menjaga hati ramai pihak ak kena berbuat sedemikian. Kalau nak sedih, nak menangis, nak merintih, nak bergolek, nak menunggeng pun biar ak je yang tanggung. Ak dah tak nak libatkan orang lain lagi. Sebab ak masih percaya dengan keajaiban dan kebenaran. Hurmmmm...  :(

*Kalau aku ada terkasar bahasa, terlajak kata terguris perasaan sebelum nie, ak mintak maaf.

No comments:

Post a Comment