Thursday, April 11, 2013

Mengundi Pilihan Saya!

Hai  & assalamualaikum semua...
Apa khabar semua? Korang semua sudah bersedia nak mengundi 5 Mei nanti? Dah fikir parti mana yang hendak di undi? Pendapat individu, i akan undi platform yang sedia ada. Buat apa nak tukar-tukar kerajaan lagi? Yang akan datang belum tentu lagi lebih baik. Bukan takut kan perubahan, tapi sudah bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang.
 
Kita dah dapat macam-macam kemudahan dan macam-macam kelonggaran. Tapi kalau xnak bersyukur lagi i xtau lar nak cakap apa lagi. Memandangkan 5 Mei nanti adalah kali pertama saya akan mengudi, jadi perasaan gugup tu ada jugak lar. Minggu lepas i ada balik kampung, di merata-rata tempat bendera kerajaan dan pembangkang ada di mana-mana sahaja. Wowwww, this is osemm kan?
 
Nampak nya persaingan antara parti sungguh sengit. I juga ada terbaca di laman-laman sosial yang mengatakan tahun ini adalah tahun paling sengit dalam sejarah setakat ini kerana kesemua parti mengguna kan laman sosial untuk mendekati dan memancing undi.
 
Tak kira lah mereka nak mengguna kan laman sosial ke x, itu semua cara dan strategi masing-masing. Kita semua ada hak untuk memilih dan tidak. Kita kan berada di dalam negara demokrasi. Tak gituuu?
 
Ok, sekian..                                                                                                      

No comments:

Post a Comment